Kaip Bradas Pittas pateko į kvepalų istoriją ir kitos „Chanel No 5“ ikonos

Kai 1921 metais pasirodė „Chanel No 5“, jie iš karto sukėlė sensaciją. Iki tol kvepinusis gėliniais kvepalais, visos moterys panoro šio šalto minimalistinio aldehidinio kvapo ir troško kvepėti „Chanel“ „penktuoju numeriu“. Tebetrokšta iki šiol, nes šių kvepalų legenda amžina – „Chanel No 5“ yra populiariausi ir labiausiai perkami (kas 30 sekundžių parduodama po buteliuką) kvepalai pasaulyje. Jų geidė kino legenda Marilyn Monroe, kurios frazė „miegu neprisidengusi niekuo, išskyrus kelis lašelius „Chanel No 5“ tapo tokia pat garsi, kaip ir minėtas aromatas, ir gerokai prisidėjo populiarinant vieną revoliucingiausių XX a. parfumerinių kompozicijų. Šiuos kvepalus reklamavo visas žvaigždynas: kino legenda Catherine Deneuve, aktorės Nicole Kidman ir Audrey Tautou.

Pirmoji vieša „Chanel No 5“ „reklama“ – garsaus tuomečio menininko George‘o Goursant‘o karikatūra 1921 m.

Savo kvepalus sumaniai reklamavo ir pati Madmuazelė (pavyzdžiui, slapta kvepino orą „Chanel No 5“ mėginėliais prabangiame restorane Kanuose, ir stebėjo, kaip lankytojai subruzdavo: „Koks čia kvapas?“ (jis nebuvo panašus į nieką kitą, labai erotiškas ir, to meto požiūriu, labai nepadorus. Jis kvepėjo moterimi, kaip mėgo sakyti Gabrielle Chanel); dalindavo kvepalų mėginėlius ištikimoms klientėms, kol šių dar nebuvo prekyboje, taip žadindama madų besivaikančių damų smalsumą ir nekantrumą nusipirkti daugiau to nepaprasto aromato; galiausiai nusprendė pristatyti kvepalus keletui stilingiausių ir mados tendencijas aukštuomenėje diktuojančių savo draugų – ji norėjo, kad kvepalai taptų populiariausiais tarp stilingų, Paryžiuje apsipirkinėjančių moterų, – ir stilinguose aukštuomenės sluoksniuose „Chanel No 5“ vos per keletą mėnesių tapo sensacija, jų geidė kiekviena mados tendencijų besivaikanti paryžietė, tačiau tik nedaugeliui laimingųjų pavykdavo jų įsigyti), nors atkakliai laikėsi principinės savo nuostatos atsisakyti mokėti už bet kokią reklamą.

6 deš. „Chanel No 5“ ikona – Marilyn Monroe. Viename interviu 1954 metais ji „leptelėjo“, jog eidama miegoti nevilki nieko, tik penkis lašelius „Chanel No 5“ (beje, ji ir maudydavosi šiuose kvepaluose: į vonią būtinai įlašindavo „Chanel No 5“), ir moterys ėmė kraustytis iš proto dėl šių kvepalų.
8–9 deš. oficialiu „Chanel No 5“ veidu tapo prancūzų kino legenda Catherine Deneuve. Iki šiol ji laikoma geriausiai „Chanel“ moterį įkūnijusia žvaigžde.
Dešimtajame dešimtmetyje „Chanel No 5“ reklamose figūravo prancūzų aktorė ir modelis Carole Bouquet.
2003-aisiais pasiūlymo reklamuoti „Chanel No 5“ sulaukė australų aktorė Nicole Kidman. Šis žingsnis liko nesuprastas, nes Nicole – ne prancūzė, ne tokia rafinuota ir elegantiška, kaip Catherine, per jauna, per „holivudiška“ ir t. t.
Kur kas palankiau buvo sutikta prancūzų numylėtinė Audrey Tautou (didžiajame ekrane suvaidinusi pačią Coco Chanel), pakeitusi N. Kidman.

Mane žavi Karlo Lagerfeldo netradicinės reklaminės kampanijos ir drąsūs rinkodaros sprendimai. Vienu tokių būtų galima pavadinti ir idėją legendinius kvepalus reklamuoti pasikviesti… vyrą. Ne bet kokį, žinoma, o vieną seksualiausių ir geidžiamiausių pasaulyje – K. Lagerfeldas įsitikinęs, kad toks yra aktorius Bradas Pittas.

Įdomu, kaip bus sutiktas naujasis „Chanel No 5“ veidas – Bradas Pittas?

Na, dėl skonio, kaip sakoma, nesiginčijama: asmeniškai man jis nėra nei seksualiausias, nei geidžiamiausias (va, jei Johnny‘is Deppas reklamuotų „Chanel“, pirkaliočiau jų kvepalus iki gyvenimo pabaigos), tačiau sprendimas, kad „Chanel No 5“ žavėtųsi vyras, man pasirodė visai originalus. Nenustebau, kad įvaizdinėms reklamoms mados namai pasirinko minimalistinį juodai baltą koloritą (juodai baltas reklaminiame vaizdo klipe ir naujasis „Chanel No 5“ veidas), kuris atitinka „Chanel“ „skonį“, B. Pittas tiesiog į kamerą išreiškia savo susižavėjimą šiais iš mados neišeinančiais kadaise buvusiais revoliuciniais, o dabar klasika tapusiais kvepalais, kurie iki šiol siejami su elegancija, prabanga, jausmingumu, moteriškumu ir, kad ir kaip keistai tai skambėtų, modernumu (klipą režisavo Joe Wrightas). „Kai jie pasirodė, sulaužė visas taisykles“, – apie „Chanel No 5“ sako B. Pittas, pats, sutikęs reklamuoti šiuos kvepalus (ir užsidirbęs iš to 7 mln. JAV dolerių), padaręs mažne tą patį.

Aktorius Bradas Pittas – naujasis „Chanel No 5“ veidas. Fotografė – Sam Taylor Wood. 

48-erių aktorius įeis į kvepalų istoriją kaip pirmasis vyras, reklamavęs moterims skirtus kvepalus. Įdomu, ar tai taps nauja mados tendencija?

I dalis

II dalis

[fbcomments]

One thought on “Kaip Bradas Pittas pateko į kvepalų istoriją ir kitos „Chanel No 5“ ikonos”

  1. as buvau suzaveta. Tai kazkas naujo, kazkas idomaus ir netgi jaudinancio. Man is tiesu pamacius sia reklama suvirpejo vidus, nors No5 kol kas nera mano kvapas (jam reikia subresti 🙂
    Nesu Pitto gerbeja, bet reklama ir pati ideja yra tiesiog sedevras mano nuomone.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *