Madingiausi ir laukiamiausi sezono filmai (I)

Aš labai mėgstu filmus. Galėčiau kasdien vaikščioti į kiną, ir man nepabostų (o per „Scanoramą“ ir „Kino pavasarį“ kino teatruose beveik gyvenu :)). Tiesiog tame didžiuliame ekrane viskas atrodo kitaip, daug „tikroviškiau“, be to, kinas puikiai išvalo galvą nuo rūpesčių, nereikalingų minčių ir darbo. Kai labai pavargstu ir sielai verkiant reikia „remonto“, einu į kiną.

Ir naujajame kino sezone esu nusižiūrėjusi keletą madingų ar vienaip ar kitaip su mada susijusių filmų. Kai kuriuos gal jau ir matėt ir turit apie juos savo nuomonę.

„Kelyje“ (angl. „On the Road“) (rež. Walter Salles). Apie šią kultinės Jacko Kerouaco knygos ekranizaciją, pristatytą gegužę Kanų filmų festivalyje, girdėjau nelabai kokių atsiliepimų. Pati filmo kol kas dar nemačiau, tačiau esu jau pakeliui :).

Kodėl noriu pamatyti šį filmą? Kad įsitikinčiau, ar, anot vieno filmų tinklaraščio, „labiausiai pervertinta aktorė“ Kristen Stewart iš tiesų yra tokia niekam tikusi (arba „reabilituočiau“ jos įvaizdį mano akyse, nes K. Stewart fenomeno aš neįminiau iki šiol: ji man atrodo nei graži, nei talentinga, nei charizmatiška, greičiau pikta, pagiežinga ir nekultūringa) ir įvertinčiau režisieriaus pastangas ekranizuoti vieną sudėtingiausių kūrinių (todėl, kad jis atrodo padrikas ir be jokio aiškesnio siužeto (beje, parašytas per tris savaites!), ir todėl, kad daug kas mėgino šį kelionių epą paversti filmu, bet taip ir nepavyko – knyga tapo filmu tik po 55-erių metų).

Ar tikrai Kristen Stewart vaidyba filme tokia apgailėtina?

Įdomus ir mados aspektas: skaičiau, kad filmo kostiumų dizaineris Danny’is Glickeris, rinkdamas drabužius aktoriams, labai kliovėsi jų nuomone ir buvo smulkmeniškas iki apatinių. Jais – retro stiliaus – buvo be galo sužavėta K. Stewart. O to laikmečio apatiniai drabužėliai man labai labai ♥.

Pasak filmo stilisto, filmuojant kai kurias scenas reikėjo specialaus apatinio trikotažo

O iš tiesų pradėti norėjau nuo to, kad šiemet visame pasaulyje minimos „palūžusios kartos“ rašytojo Jacko Kerouacko 90-osios gimimo metinės, ir dar todėl, kad Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje aš, galima sakyti, atradau bitnikų kartą, kuria, atvirai sakant, nei labai domėjausi, nei (turbūt dėl to, kad nesidomėjau) žavėjausi. Pats kultinis romanas man irgi nepadarė laukiamo įspūdžio (net turint omenyje, jog tai mėgstamiausia Johnny Deppo knyga :D), nors jis ir įtrauktas į svarbiausių XX a. knygų šimtuką ir net vadinamas literatūros šedevru (gėda prisipažinti, kad knygą perskaičiau tik dabar, ir tai tik todėl, kad pakeliui į ekranus buvo šis filmas). Gal, jį pažiūrėjus, nuomonė pasikeis ne tik apie panelę Stewart?

Filmą verta pamatyti ir dėl jame tvyrančios retro dvasios

„Ana Karenina“ (rež. Joe Wrightas) su Keira Knightley. Užsienio spaudoje ir apie šį filmą teko skaityti visokių atsiliepimų. Tačiau net jeigu kritikai sumaltų šią juostą į miltus, vis tiek eičiau jos žiūrėti – vien dėl kostiumų ir pagarbos šiam Levo Tolstojaus kūriniui, kurį, priešingai nei „Kelyje“, skaičiau net kelis sykius ir galiu drąsiai vadinti šį romaną viena mėgstamiausių savo knygų, kurią savo namų bibliotekoje laikau „paradinėse“ pozicijose, o ne kišu už kitų, jau perskaitytų ir ne taip vertų didžiuotis, knygų.

Kodėl noriu pamatyti šį filmą? Nes šioje kostiuminėje dramoje vaidina viena mano mėgstamiausių (ir, subjektyvia mano nuomone, viena gražiausių) aktorių K. Knightley. Mačiau rusiškąją ir amerikietiškąją „Anos Kareninos“ versijas (beje, „Aną Kareniną“ stato ir italai, ir kai kurios scenos filmuojamos… Lietuvoje! Tikiuosi, kada nors išvysime ir itališkąją filmo versiją), todėl nekantriai laukiu naujausios, J. Wrighto, vizijos.

Aktorė Keira Knightley – tiesiog tobula Ana Karenina

Man atrodo, Keirai Anos Kareninos vaidmuo labai tinka. Tokį įspūdį tik sustiprino Mario Testino kurta K. Knightley fotosesija spalio mėnesio amerikietiškajam „Vogue“ – nuo šių nuotraukų, kuriose Keira įkūnija Aną, negalėjau atitraukt akių.

Filmo kostiumai gniaužia kvapą. Ypač tiems, kuriems patinka XIX a. pabaigos ir XX a. pradžios mada

Apskritai jaučiu silpnybę XIX a. pabaigos madai, todėl šis filmas yra mano must see sąraše. Filmui kostiumus kūrė Jacqueline Durran (ji dirbo su K. Knightley ir „Atpirkime“ (prisimenat žaliąją Sesilijos suknelę? Beje, ji eksponuojama ir naujausioje Holivudo kostiumų parodoje Viktorijos ir Alberto muziejuje Londone), ir „Puikybėje ir prietaruose“; abiejų kostiumai man labai patiko, o dizainerė už juos buvo nominuota „Oskarui“). Todėl smalsu, kaip šį kartą kostiumų dailininkei pavyko perteikti to meto mados realijas. Turint omenyje, kad filmo režisierius domisi kostiumo istorija ir gaudosi madoje, tikėtina, kad „Ana Karenina“ bus estetiškumo puota akims.

Naujausia klasikinio L. Tolstojaus kūrinio adaptacija – tikra estetiškumo puota akims

Žadama, kad kostiumai pažodžiui nekartos romane minimų to meto garderobo detalių, tačiau dėl to juk tik įdomiau, tiesa? :) Beje, ar atkreipėte dėmesį, koks atidus detalėms (drabužiams, šukuosenoms) pats L. Tolstojus?

„Ana vilkėjo juoda, giliai iškirpta aksomine suknele, atidengiančia jos tekintus, tarytum seno dramblio kaulo, pilnus pečius, krūtinę ir apvalias rankas plonomis mažytėmis plaštakomis. Visa suknelė buvo apsiūta Venecijos gipiūru. Ant jos galvos, juoduose plaukuose, –  savuose, be jokių pašalinių, – buvo mažytė našlaičių pynelė, ir tokia pat ant juodos diržo juostelės, tarp baltų nėrinių. Anos šukuosena nekrito į akis. Išsiskyrė tik tie ją puošiantieji neklusnūs garbanotų plaukų žiedeliai, kurie visuomet truputį šiaušdavosi jos pakaušyje ir smilkiniuose. Tvirtą lyg nutekintą kaklą puošė perlų vėrinys.“

Gražioji juoda Anos Kareninos suknelė J. Wrighto filme

O gražioji Ana su savo aksomais, nėriniais, turniūrais ir perlais iš XIX amžiaus keliasi į XXI-ą. „Banana Republic“ spalį pristatė Anos Kareninos įkvėptą drabužių liniją (76 modelių kolekcija iš odos, dirbtinio kailio ir nėrinių kurta bendradarbiaujant su filmo stiliste J. Durran, ja prekiaujama internetu nuo spalio 30 dienos. Man labiausiai patiko dirbtinio kailio kazokų kepurė, bet yra ir kitų dėmesio vertų dalykėlių), o mados biblija („Vogue“) šį rudenį siūlo įsigyti kokį nors Anos Kareninos stiliaus papuošalą – segę, vėrinį ir pan.

 

Įkvėptos Anos Kareninos, moterys turėtų vėl prisiminti perlus

„Didysis Getsbis“ (angl. „The Great Gatsby“) (rež. Bazas Luhrmannas) su Carey Mulligan ir Leonardo DiCaprio. Turbūt laukiamiausia naujojo kino sezono juosta (iš pradžių pasaulinė premjera buvo numatyta per šias Kalėdas, tačiau filmą pamatysime tik 2013-ųjų liepą). Kostiumus šiam filmui kuria mados namai „Prada“.

„Prada“ dėvi ne tik velnias, bet ir „Didžiojo Getsbio“ herojai

Neslėpsiu, į šį filmą eisiu vien dėl kostiumų. Miuccia Prada perdirbo 40 suknelių iš mados namų „Prada“ ir „Miu Miu“ archyvų specialiai šiam kino šedevrui (labai tikiuosi, kad jis toks ir bus, nes knyga, kiek girdėjau, daugelio nesužavėjo, kaip ir Kerouaco „Kelyje“, nors jų, žinoma, ant tų pačių svarstyklių „sverti“ negalima). Įdomu ir smalsu, koks yra galutinis M. Prados ir filmo kostiumų vyriausiosios dizainerės Catherine Martin (kuri yra dar ir režisieriaus žmona) bendro darbo rezultatas, nes kol kas mačiau tik kelis pavienius kadrus. Ir ką? 3 deš. flapper stiliaus suknelės atrodo nuostabiai, o gyvenimą norisi švęsti!

Kostiumus filmui kūrė net dvi labai talentingos moterys

Beje, ekrane išvysime žibančius laaabai brangius ir didelius „kaip „Ritz“ viešbutis“ briliantus– papuošalus filmui kūrė „Tiffany & Co“ (jų klientas buvo ir pats Francis Scottas Fitzgeraldas).

„Didysis Getsbis“ įkvėpė ir šiandienę madą: supermodelis Kate Moss per savo vestuves vilkėjo 3 deš. stiliaus suknelę, kurią nuotakai sukūrė Johnas Galliano; šio romano bei būsimo filmo atspindžių galėjome išvysti mados namų „Gucci“ 2012 metų pavasario ir vasaros kolekcijoje. O C. Mulligan herojės plaukų juostelės ir lankeliai neabejotinai „susišaukia“ su šio sezono plaukų aksesuarų mada ir galėtų tapti šio hitais.

Į madą grįžo įvairūs plaukų „blizgučiai“. Filmas turėtų įkvėpti įsigyti bent vieną

Bus kur akis paganyti ir naujausiame filme apie Džeimsą Bondą „Operacija „Skyfall (angl. „Skyfall“) (rež. Samas Mendesas). Kalbu ne tik apie gražuolę maišyto kraujo prancūzaitę Bérénice Marlohe, 23-iojoje bondiados dalyje vaidinančią Bondo merginą, bet ir (vėlgi) filmo kostiumus.

Naujausio filmo apie Džeimsą Bondą puošmena – B. Marlohe, vaidinanti Bondo merginą Sévérine

Juos kūrė dizainerė Jany Temime, aprengusi Harį Poterį ir Bridžitą Džouns. Džeimso Bondo kostiumais rūpinosi Tomas Fordas. Filme pamatysime Jimmy Choo ir Christiano Louboutino batelių ir, žinoma, begalę nuostabių rankų darbo suknelių. Vien dėl šito verta įsikabinti mylimajam į parankę ir pasisiūlyti jį palydėti į naujausią filmą apie legendinį britų šnipą. Jei jums nepatinka Danielis Craigas (yra tokių, nors man asmeniškai jis yra tobuliausias Bondas), bent į gražius (ir labai brangius) apdarus paspoksosite (dar, sako, filmo garso takelis, kurį įrašė Adele, labai vykęs).

Tobulas duetas – žavi prancūzė Bondo mergina (septintoji bondiados istorijoje) ir tobuliausias misteris Bondas D. Craigas (nors dėl skonio, sakoma, nesiginčijama)

Juostos stilistė rekomenduoja eiti į šį filmą vien dėl įspūdingų kostiumų. Portalo littleblackdress.co.uk paprašyta apibūdinti jį trimis žodžiais, parinko tokius: Best. Bond. Ever. Ji teigia, jog nenuobodžiausite – filmų apie Džeimsą Bondą gerbėjai šią bondiados dalį jau vadina viena iš geriausių, jei ne pačia geriausia, legendinės kino epopėjos dalimi, ir – faktas – ši juosta yra brangiausias bondiados filmas. Jei dar į filmą eisite nagus nusilakavusi Džeimso Bondo filmų įkvėptu nagų laku, būsite, be jokios abejonės, madingiausia šio sezono mergina. Gal ir ne Bondo, bet madingiausia!

P. S. Jei jums įdomesni ne naujausi kino hitai, o seni geri, laiko patikrinti filmai, rekomendacijų galite pasižvalgyti Filmų bloge.

Komantarai

koment.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *